Professor Annabelle Gawer

Η αυθεντία σε θέματα platform economy-Καθηγήτρια-Συγγραφέας-Σύμβουλος Ευρωπαϊκής Επιτροπής & ΟΟΣΑ

Είναι η πρωτοπόρος ακαδημαϊκός που «εφηύρε» τον όρο του “Platform Economy”, μέσα από τη δουλειά της ως καθηγήτρια Ψηφιακής Οικονομίας στο πανεπιστήμιο του Surrey και βραβευμένη συγγραφέας 4 βιβλίων σχετικά με τις ψηφιακές πλατφόρμες και τα οικοσυστήματα καινοτομίας.

Η έρευνά της αφορά στο πώς η αλληλεπίδραση μεταξύ καινοτομίας και ανταγωνισμού διαμορφώνουν νέες αγορές πάνω σε ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες, με τη σειρά τους, δημιουργούν ένα από τα πλέον δομικά στοιχεία της ψηφιακής επικοινωνίας. Η αξία της έρευνάς της καταδεικνύεται από το γεγονός ότι, μέχρι το Νοέμβριο του 2019 έχει 8.700 (!) αναφορές στο Google Scholar.

Έχει συγγράψει 4 βιβλία σχετικά με το θέμα: “Platform Leadership”, “Platform, Markets and Innovation”, “Innovation, Entrepreneurship and Platforms” και το πιο πρόσφατο “The Business of Platforms: Strategy in the Age of Digital Competition, Innovation, and Power” (το οποίο συνέγραψε με τον καθηγητή του MIT Prof Michael Cusumano και του Harvard Prof David Yoffie)

Ως αυθεντία στο αντικείμενο του platform economy, η Professor Annabelle Gawer είναι σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ως μέλος του European Commission’s Observatory of the Online Platform Economy Expert Group) του βρετανικού Κοινοβουλίου των Λόρδων και του ΟΟΣΑ.

Συμμετέχει συχνά ως ομιλήτρια στα μεγαλύτερα διεθνή fora: Davos World Economic Forum (Νταβός, 2019), New York University Stern School Platform on Digital Innovation: Platform Strategies (Νέα Υόρκη, 2019),  Platform Economy Summit (Φρανκφούρτη, 2019), European Academy of Management (Λισαβώνα 2019), Strategic Management Society (Παρίσι, 2018)- INSEAD on platform strategy (Φοντενεμπλό, 2018), the European Big Data Value Forum (Βιέννη, 2018), Cass Digital Transformation Conference (Λονδίνο, 2017), the Digital Economy Conference (Ουάσινγκτον, 2017), the Oxford Internet Institute Annual Conference (2016), the European Commission’s Digital Agenda Assembly (Βρυξέλλες, 2011), “Shanghai Expo” World Expo (Σαγκάη 2010), and the Technology Policy and Strategy Conference (Japan, 2007).

Έχει διδάξει στα πανεπιστήμια MIT (1994-2000, 2016), INSEAD (2000-2004, 2018), Imperial College (2004-2018), ενώ, από τον Ιανουάριο του 2016, ανήκει στο δυναμικού του University of Surrey. Έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικά προγράμματα για στελέχη στα INSEAD, Imperial College Business School, and Surrey Business School.

Έχει συνεργαστεί με επιχειρηματικούς κολοσούς σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία ως σύμβουλος διοίκησης σε θέματα καινοτομίας και ψηφιακών οικοσυστημάτων: BBC, Santander, Nike, Adidas, Huawei, Samsung, IBM (UK), Microsoft (USA), Nokia, Symbian, BT, AT&T, THALES, Philips, Vodafone (UK), Telefonica, Unilever (UK), SAP, DaimlerChrysler (Germany/USA), Gemalto (France), ARUP (UK).

Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 20 άρθρα στα πλέον έγκυρα περιοδικά και εφημερίδες διεθνώς: Financial Times, BBC World Service, Economist, New York Times, the Times, Wall Street Journal, Washington Post, Forbes,MIT Sloan Management Review, Harvard Business School Working Knowledge, και Harvard Business Review. Το άρθρο της με τίτλο “Industry Platforms and Ecosystem Innovation”, το οποίο δημοσιεύθηκε στο Journal for Product Innovation Management  το 2014 κέρδισε το 2019 Abbie Griffin High-Impact Award ως το πλέον επιδραστικό άρθρο του περιοδικού για μια 5ετία.